Johana Pocková

Vystudovala taneční konzervatoř Duncan centre v Praze, absolvovala půlroční stáž na Peridance Capezio Centre v New Yorku a dva roky na taneční akademii SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Nyní se věnuje autorské choreografické tvorbě. V roce 2017 získala Cenu Jarmily Jeřábkové za choreografii VRAŽDA! Malá komiksová historie. V posledních letech také uvedla inscenace Proč ne teď?, Na Váhu!, Plné sklady citů a taneční film Folds of Touch. Spolu se Sabinou Bočkovou je autorkou představení Jáma lvová, které bylo vybráno na Českou taneční platformu 2020, do výběru top 20 inscenací na evropské platformě Aerowaves21. Její práce byla podpořena organizací Big Pulse Dance Alliance a v roce 2022 je s představením Jáma lvová součástí evropského projektu Shape It! pro mladé diváky. Její poslední dílo spolu se Sabinou Bočkovou a Ingou Zotovou-Mikshinou, Treatment of Remembering, získalo Cenu Mezinárodní poroty a Cenu diváka na České taneční platformě 2021 a stal se součástí Aerowaves Twenty22. V roce 2019 založila taneční spolek POCKETART a v roce 2020 získala 1. Cenu Tanečních aktualit za přínos taneční scéně. Jako performerka spolupracuje se skupinami Tantehorse a tYhle. Pocková se ve své tvorbě zajímá o hledání lyrického a poetického tanečního jazyka kombinovaného s absurditou a ironií na základě aktuálních společenských a kulturních témat. Zajímá se také o propojování tance s dalšími uměleckými formami jako je klasický zpěv, herectví a výtvarné umění.

Rozhovory

OperaplusTaneční aktuality